Mindenféle hasznos és haszontalan írás a világ dolgairól. :)
fejlec

Ravazdi Róka 15

április 10th, 2011 » Címke: » Hozzászólás: 0 db

Tegnap újfent voltunk túrázni és ezúttal a Ravazdi Róka 15 km-s túra volt a cél. A túra a Sokorói-dombságban volt, ahol még csak a környéken se jártunk, így jó választásnak tűnt. Szokás szerint reggel volt a rajt és meglepően nagy embertömeg fogadott minket, talán sulisok voltak, mert sok volt a fiatal is. Már odafelé vezető úton volt egy kis kemény terep, ugyanis Kisbér és Lázi közötti út még 50-nél is úgy rázta, meg dobálta az autót, hogy azt bármelyik szar földút megirigyelte volna. Az út az ilyen elég keskeny, kanyargós, hullámos mindenféle felfestési jelet nélkülöző hepehupás aszfaltozott ízé volt a falvak között, néhol kátyúkkal tarkítva. Éjjel lehet ott igazán jó menni, mert még az út szélét jelző fényvisszaverős bóják is hiányoztak. Szar volt na. Szal megérkezünk Ravazd-ra és a falu elején lévő kis étteremnél volt a start. A gyvte.hu oldalon fent van az itiner, így azt meglesheti aki akarja. A terepen elég könnyű volt menni, de ami nem tetszett, hogy a 15 km-s távból kb 10-11 km-t aszfaltozott úton kellett megtenni, erdőben is. Meg rakás helyen az út mellett szemét szét volt dobálva. Az egyetlen kicsit nehezebb rész a túra vége felé volt, pár szép kis kapató, ahol nem volt kellemes felmászni, de az se volt igazán vészes. Sokat kellett kertek és házak között is menni, így a falu nagy részét is simán bejártuk. Viszont tartogatott egy szép kis meglepetést a túra. Leégtünk. Nagyon fújt a szél és sütött a nap, sapkát is vittem ha kellene, de franc se gondolta, hogy ilyen szépen le fogunk égni. Leginkább itthon este érződött a dolog, mikor a tükörbe nézve csak egy áh bazmegre és aztán krémes kenegetésre futotta. Ellenőrző pontoknál lehetett vizet, meg csokit vételezni és a célba is volt szendvics. Aki akart még vadpörköltet is rendelhetett. A szintidő 5 óra volta 15 km-re amit ki is használtunk, főleg az utolsó részen húztuk be a féket, mert 5,5 km-t 2 óra alatt sikerült teljesíteni. Pihentünk, ettünk, nézelődtünk meg ilyenek, ráértünk. Célba szintén embertömeg, kb pont azok lehettek, mint akikkel találkozunk a rajtnál, meg sokan már bevackoltak az étterembe és szépen ebédeltek. Kaptunk oklevelet és egy tök jó kitűzőt, amiről fentebb képet is raktam ki. Kis pihi után mi is megéheztünk, de a tömeg miatt inkább máshol akartunk ebédelni, így átmentünk Pannonhalmára, ami amúgy is a napi program második része lett volna. Egész jó volt az ebéd, viszont olyan hülye hosszú neve volt, hogy nem tudtam megjegyezni, pedig kis módosítással itthon el akartam készíteni. Ellenben marha nagy adagokat adtak, amit mind meg se tudtunk enni. Az a bazi nagy éttermi tányér tökig volt kajával.
Pannonhalmi Apátság 011
Ebéd megvolt, így elindultunk az apátság felé. Elég meredek úton kellett felkapaszkodni, mivel ez az egész apátság a domb szélén áll és úgy néz ki mintha egy erőd lenne. Mondjuk ehhez is sokat hozzátesz, hogy szép nagy fal az alapja. Az egész Pannonhalmi Apátság nagyon jól néz ki. Szép, rendezett épületek, full tiszta minden, sehol egy szemét, profin gondozott kertek, tiszta idilli környezet. A apátság körül végig ilyen sétálórész van, két oldalt fákkal, padokkal és kilátással a környező hegyekre és Pannonhalmára. Tök jól néz ki. Van még egy füvészkert is, ahol sokféle növény és fa található, meg egy pincészet is, de azt már inkább kihagytuk, mert elfáradtunk. Ami kissé meglepő volt hogy még kamerák is voltak felszerelve szép számmal. Amúgy ez egy középiskola is egyben és kissé kíváncsi is vagyok, hogy milyen lehet itt tanulni. Azért ez totál más környezet, mint egy átlag gimi. Ezután visszasétáltunk az autóhoz, majd át Ravazdra és mivel már esteledett elindultunk haza. Összegezve jó kis egy napos kirándulás volt.